Menu Close

Bendruomenės pasirengimas

ĮTRAUKUSIS UGDYMAS – kokybiškas ugdymas kiekvienam ugdytiniui, kuris apima ugdymo turinio, mokytojų rengimo, pagalbos mokiniui, mokytojui, mokyklai, vertinimo, ugdymo organizavimo sritis. Įtraukųjį ugdymą tikslinga sieti su personalizuotu ugdymu, atitinkančiu kiekvieno vaiko ugdymosi galias ir poreikius. Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymąsi reglamentuojantys teisiniai dokumentai sudaro palankias sąlygas kiekvienam mokiniui ugdytis pagal jų poreikius ir galimybes bendrojo ugdymo mokyklose, užtikrinant švietimo pagalbą, lygias galimybes ir ugdymosi prieinamumą.

Švietimo sistema sudaro sąlygas kiekvienam asmeniui ugdytis, plėtoti  savo galias ir gebėjimus, gauti reikiamą pagalbą, patirti sėkmę mokantis, socialinėje, kultūrinėje ir (ar) kitose veiklose ir būti nediskriminuojamam dėl ugdymosi poreikių įvairovės ir (ar) švietimo pagalbos reikmės.

Ugdymo įstaigos lygmeniu pagalbą vaikui teikia švietimo pagalbos specialistų komanda (psichologas, socialinis pedagogas, specialusis pedagogas, logopedas, mokytojo padejėjas, kt.).

Valstybės lygmeniu švietimo pagalbos teikimą užtikrina Pedagoginė-psichologinė tarnyba, Nacionalinė švietimo agentūra, Lietuvos įtraukties švietime centras, ŠMM, kitos institucijos.

KUO NAUDINGAS ĮTRAUKUSIS UGDYMAS?
Vaikas, turintis SUP…
o Turi galimybę priklausyti įvairių žmonių bendruomenei.
o Gali jaustis pilnaverčiu visuomenės nariu.
o Gali augti ir mokytis įvairioje stimuliuojančioje aplinkoje.
o Turi galimybę kurti draugystės ryšius su savo bendraamžiais,
kaimynais.
Bendraamžiai…
o Turi galimybę pažinti visuomenės skirtumus mažame jos modelyje – klasėje.
o Turi galimybę suprasti, kad kiekvienas yra unikalus ir nepakartojamas.
o Ugdoma pagarba kitokiam, ne tokiam, kaip aš
o Skatinamas empatijos jausmas, noras ir gebėjimas padėti kitam.
REKOMENDACIJOS TĖVAMS
 Svarbu kurti bendradarbiaujančius santykius su ugdymo įstaiga, pasitikėti joje dirbančiais pedagogais, įsiklausyti į jų
rekomendacijas, skirti laiko susitikimams ir pagalbos vaikui planavimui.
 ASS turintiems vaikams reikia pastovumo. Ugdymo įstaiga negali keisti taisyklių pagal kiekvieną šeimą, bet ugdymo įstaigą
pasirinkusios šeimos gali ieškoti kompromisų ir derinti šeimos taisykles prie ugdymo įstaigos taisyklių (pvz. laikytis
dienotvarkės, nevėluoti, derinti vaiko asmeninių daiktų atsinešimą į įstaigą ir kt.).
 Tiek bendraujant su vaiku, tiek su ugdymo įstaiga akcentuokite vaiko stipriąsias puses, sėkmes, savo lūkesčius derinkite su vaiko
gebėjimais.
 Užtikrinkite specialistų konsultacijų lankymą.
 Rūpinkitės savo emocine sveikata.

Vienas pirmųjų žingsnių, užtikrinančių įtraukties principo sėkmingą ir kokybišką įgyvendinimą ugdymo įstaigoje – visos įstaigos bendruomenės vizija, nuostatos ir bendri susitarimai.

TERAPINĖS KRYPTIES PAGALBA
o Asociacija „Kitoks vaikas“ https://www.kitoksvaikas.lt/
o Delfinų terapijos centras https://muziejus.lt/lt/paslaugos/delfinu-terapijos-centras
o Funkcinės komunikacijos mokymas (angl. FCT) https://www.braingym.lt/category/autizmas/
o Galių dėžutė – jūsų galios auginant ypatingą vaiką https://galiudezute.lt/produktas/gidas-tevams-nustacius-raidos-sutrikima
vaikui/
o Jojimo terapiją https://zirguterapija.lt/kontaktai/
o Kaniterapijos asociacija https://www.kaniterapija.eu/
o Lietuvos aklųjų ir silpnaregių ugdymo centras (LASUC) http://lasuc.lt/
o Lietuvos autizmo asociacija „Lietaus vaikai“ https://asociacija.lietausvaikai.lt/
o Lietuvos muzikos terapijos asociacija (Lmta) https://muzikosterapija.lt/
o Menų terapijos centras https://www.menuterapija.lt/
o Sutrikusios raidos vaikų konsultavimo skyrius https://srvks.lt/
o Viešoji įstaiga „Sėkmingi vaikai“ https://www.sekmingivaikai.lt/
o VšĮ “ISADD Lietuva” https://www.isadd.lt/
o VšĮ Terapinio ugdymo centras „Aplink“ https://www.tuc.lt/

Patarimai-pedagogams-itraukiojo-ugdymo-temomis

Ankstyvojo amziaus vaiku itraukusis ugdymas

Tėvams-globėjams-apie-specialiųjų-ugdymosi-poreikių-vaikus-iki-7-m.-bei-pagalbos-galimybes-vaikui-šeimai-Vilniaus-mieste

Įvairiapusį Raidos Sutrikimą, turinčių vaikų-integracija-ikimokyklinėse-įstaigose 

Metodinė priemonė Mano emocijos

 

 

 

Skip to content